Organismes internacionals, nacionals i autonòmics relacionats amb la Prevenció de Riscos Laborals.


Explicació detallada de cada organisme internacional, nacional i autonòmic relacionat amb la Prevenció de Riscos Laborals.



L'Organització Mundial de la Salut (OMS)


L’OMS és una agència que actua com a autoritat coordinadora en temes de salut pública internacional i està gestionada per una assemblea amb representants de tots els països els quals son membres.


L'Organització Internacional del Treball


L’Organització Internacional del Treball (OIT) va néixer el 1919. El 1946 es va convertir en el primer organisme especialitzat de l’ONU. L’Estat espanyol n’és membre des de la seva creació.


Un dels objectius principals d’aquest organisme és millorar les condicions de vida i de treball a totes les nacions del món. Una de les tasques fonamentals dintre d’aquest objectiu és millorar la protecció de les persones treballadores contra qualsevol malaltia, afecció i lesions provocades per la seva activitat laboral.


L'Agència Europea per a la Seguretat i Salut en el Treball


Es va crear l’Agència Europea per a la Seguretat i Salut en el Treball, com a òrgan tècnic-administratiu.


L’Agència va sorgir per la necessitat de les institucions europees de disposar d’informació científica, tècnica i econòmica útil sobre les qüestions relacionades amb la normativa europea en l’àmbit de la seguretat i salut en el treball.


Les funcions principals d’aquesta Agència són les següents:


    • Recollir i difondre informació tècnica, científica i econòmica.
    • Fomentar la cooperació, l’intercanvi i la difusió dels resultats de les investigacions que es porten a terme.
    • Organitzar conferències i seminaris.
    • Proporcionar assistència tècnica a la Comissió.
    • Creació i coordinació de la xarxa d’informació.
    • Contribuir al desenvolupament de les accions preventives i programes comunitaris.
    • Vetllar perquè la informació que transmet sigui accessible per als usuaris finals.

L'Institut Nacional de Seguretat i Salut en el Treball (INSST)


L’Agència va sorgir per la necessitat de les institucions europees i dels interlocutors socials de disposar d’informació científica, tècnica i econòmica útil sobre les qüestions relacionades amb la normativa europea en l’àmbit de la seguretat i salut en el treball.


L’Àgència és l’òrgan encarregat de recopilar, coordinar i distribuir la informació relativa a la seguretat i salut en el treball entre els seus estats membres.


Les funcions principals d’aquesta Agència són les següents:


    • Recollir i difondre informació tècnica, científica i econòmica.
    • Fomentar la cooperació, l’intercanvi i la difusió dels resultats de les investigacions.
    • Organitzar conferències i seminaris.
    • Proporcionar assistència tècnica a la Comissió, mitjançant la transmissió dels resultats dels seus estudis tècnics. 
    • Creació i coordinació de la xarxa d’informació.
    • Contribuir al desenvolupament de les accions preventives i programes comunitaris.
    • Vetllar perquè la informació que transmet sigui accessible per als usuaris finals.


L'Agència Europea de Productes Químics


Aquesta agència és el motor essencial per regular de forma innovadora l’ús i la gestió de les substàncies químiques a fi de protegir la salut i el medi ambient en sentit ampli.


Les seves principals funcions són:


    • Gestionar els aspectes tècnics, científics i administratius del registre.
    • Proporcionar als estats membres i a les institucions el millor assessorament científic i tècnic possible.
    • Administrar els documents d’orientació, les bases de dades, les eines i els registres informàtics d’aquestes substàncies.
    • Donar suport als serveis nacionals de suport directe i d’un servei d’assistència per a reporters.
    • Facilitar al públic, en general, informació sobre els productes químics.




https://ioc.xtec.cat/materials/FP/Recursos/fp_prp_c01_/web/fp_prp_c01_htmlindex/WebContent/u2/a3/continguts.html
















Comentarios